Itt szerkesztheted a frissen létrehozott oldaladat!
Ezt a szöveget nyugodtan kitörölheted és
a helyére írhatod az új oldalad tartalmát.
Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!
{KATEGORIA_LEGLATOGATOTTABB_MAI
Ebben a válsággal súlytott időszakban minden forint jól jön az oktatási intézmények számára legyen az : Óvóda , Általános ,- Szak vagy Középiskola. Pénz szerzési módokat amelyeket felsorolok nem a teljesség igényével teszem mert lehetnek még más lehetőségek is.
1, Papír gyűjtés - Ezt a lehetőségek az intézmények nagy többsége évente egy alkalommal teszi kampányszerűen, sajnos. Ha viszont a gyűjtés egész évben folyna akkor több előny is származna ebből. Több papír lenne gyűjtve , ezáltal több lenne a bevétel, tisztább lenne a település környezete. Megvalósulna a környezettudatos nevelés elve. A papíripari cégek biztos, hogy vállalnák az egész éves együttműködést. A papír gyűjtő konténer megtelt esetén hoznának újat. Ezt legjobban osztályok közötti versenyszerűen illetve legjobb egyéni gyűjtő címmel lehetne eredményessé tenni.
2,Műanyag kupak gyűjtés - Ez egy új fajta gyűjtési lehetőség. A PET palackokról a kupakot levéve a műanyagos kisiparosnak megteremtjük az alapanyagot. Egy kiló mai ára kb. 80 ft/kg. Ez a gyűjtési mód is a környezettudatos nevelést szolgálja.
3, Intézmény helységeinek bérleti díj fejében történő kiadása. Ez lehet tanterem, tornacsarnok, iskola udvara, számítógépes terem, nyelv labor (ha van), konyha. Ezeknek a bérleti díjai kölcsönös megállapodás tárgyát képezik. Kik azok akik bérlőként szóba jöhetnek? Tanterem - gépkocsi oktatást végző vállalkozások, ügyvédek - ingyenes jogi tanácsadást vállalnak így teremtve meg az ügyfél kőrt. Tornacsarnok - baráti társaságok , csapatok , házasulandók , tánc oktatók , tai csi oktatók. Iskola és udvara - Kiállításszervező vállalkozások, autómárka eladók. Sportszer forgalmazók, dísznövény kertészek. Számítógép terem - lehet maga az iskola is , hogy számítógépes tanfolyamokat índít, akár külső vállalkozás. Nyelv labor - Idegen nyelvet oktatók, felnőttképzést folytató vállalkozások. Konyha - Házasulandók , baráti társaságok.
4, Iskolai osztálykirándulások alkalmával a busz ablakaiba kifüggeszteni a szponzoráló cég reklámját.
5, Iskolai nyári táborok szervezése ( ez akkor jó ha sikerül találni egy másik távol eső oktatási intézményt). Például X. iskola Budapesten van, Y iskola meg a Baranya megyei Nagypeterden. Mind a két intézményben van nyolc osztályos oktatás, tora csarnok, konyha. Az osztálytermeket a nyári szünet idejére átalakítják háló körletté 8 -12 ággyal. Tíz teremnél ez 80 -120 diák, akik kerékpárt is visznek magukkal. Az iskola konyháján meglehet oldani az étkeztetést és az ebédlőben az étkeztetést. Ha abból a meggondolásból indulunk ki, hogy tíz napos turnusokkal számolunk akkor 7 - 8 turnus nyaraltatható ez 560 -960 főt jelenthet. A szülők biztosan elő tudnák teremteni - e " fapados " nyaraláshoz a díjat. Kerékpárral bejárható Budapesten nagyon sok látogatható hely pl: Budakeszi vadaspark, Tropikárium , Városliget, Népliget, sok múzeum. Nagypeterd és környékén kerékpárral elérhető Szigetvár, Pécs, Abaliget , Márigyűd, Siklós , Harkány és a Dráva mente. A kerékpáros túráról jó értesíteni a rendőrséget, hogy segítséget kérni a balesetek elkerülése végett. Természetesen ehhez az is szükségeltetik, hogy az adott oktatási intézmény vezetője (i) szabad gondolkodásúak legyenek és a gyerekek szeméből próbáljanak megoldást találni a felmerülő problémákra. Ezáltal maradandó emlékek maradjanak meg emlékezetükben az iskolájukról és tanáraikról. Az ilyen szemlélettel és gondolkodás móddal megteremthető egy adott oktatási intéz,ény folyamatos fenntartása és a diákokkal való ellátottság. SZERINTEM.